b&s media

4 vormen van contentmarketing

Contentmarketing. Vandaag de dag speelt het bij organisaties een steeds grotere rol. Niet zo vreemd, want als bedrijf heb je het meest aan klanten die fan van je zijn. Zij komen namelijk vaker bij je terug. Het gevolg: je verkoopt veel meer producten en/of diensten. Maar hoe ontwikkel je zo’n duurzame relatie? In deze blog vertellen de specialisten van B&S Media je meer over enkele vormen van content, die je hierbij kunt inzetten. Lees hieronder snel verder!

Advertenties

Het is waarschijnlijk niet het eerste waar je bij het woord “contentmarketing” aan denkt. Maar advertenties kunnen een grote rol spelen binnen jouw campagne. Je zet deze uitingen dan niet in om producten of diensten te verkopen, maar om jouw doelgroep verder te helpen. Bijvoorbeeld door ze met jouw bedrijf kennis te laten maken of door ze antwoord te geven op een prangende vraag. Of je attendeert ze op een leuke wedstrijd. Dat is eigenlijk nog leuker.

Landingspagina’s

Niet iedere webpagina hoeft iets te verkopen. Sterker nog: het is beter wanneer het grootste deel dat niet doet. Je kunt je – als ondernemer – beter focussen op het helpen van de bezoeker. Jouw content moet vragen beantwoorden en oplossingen bieden. Dit doe je in de eerste plaats door – bij het schrijven van de teksten – de lezer in het achterhoofd te houden. Daarnaast is het verstandig om je aan de SEO-richtlijnen te houden. Zo hoeft jouw doelgroep minder moeite te doen om de ideale oplossing te vinden.

Veelgestelde vragen

Een nog betere manier om bezoekers te helpen, is door hun vragen stuk voor stuk te beantwoorden. Dit kun je terloops op landingspagina’s doen, maar het is een nog beter idee om hiervoor een aparte FAQ in te richten. Op deze pagina verzamel je alle vragen die een klant over jouw product of dienst kan hebben. Zijn dit er eigenlijk te veel? Begin dan met de vragen die het meest voorkomen. Bouw vanuit daar verder.

Persberichten

Echte fans van jouw organisatie worden graag op de hoogte gehouden. Van veranderingen binnen het bedrijf. Van nieuwe diensten of producten. Van samenwerkingen met anderen. Dit doe je door persberichten te schrijven en te verspreiden. Op deze manier ontwikkel je binding en bouw je een positieve reputatie op. Win-win!

Berichten gemaakt 1

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven