Hoe kun je jouw PPC-strategie kunt ontwikkelen?

Een succesvolle PPC-campagne begint met een zoekmachine marketing strategie. Je moet weten en duidelijk definiëren wat u wilt bereiken. Wat is jouw doel? Een PPC of betaald sociaal programma kan eigenlijk uit veel verschillende doelen bestaan. De meest voorkomende PPC-doelen zijn:

  • Merk bewustzijn
  • Product- en merkoverweging
  • Leidt
  • verkoop

Elk van deze zoekmachine marketing doelen sluit aan bij de basisverkooptrechter: bewustwording, overweging en aankoop. Als adverteerder moet je de verkooptrechter voor jouw bedrijf nauwkeurig bekijken en de betaalde mediaprogramma’s dienovereenkomstig aanpassen. Als adverteerder moet je de verkooptrechter voor het bedrijf nauwkeurig bekijken en jouw betaalde mediaprogramma’s dienovereenkomstig aanpassen. Een B2B-bedrijf kan bijvoorbeeld een veel langere verkoopcyclus hebben vanwege het onderzoeken van bedrijfsoplossingen en de betrokkenheid van de interne besluitvormers.

Merk bewustzijn

PPC wordt vaak gebruikt voor naamsbekendheid om de zichtbaarheid van een merk of product te introduceren en te vergroten. In deze fase willen we de blootstelling aan een zeer relevant publiek maximaliseren, in de hoop dat klikken zullen leiden tot de overwegingsfase. Het gebruik van PPC-display-advertenties kan effectief zijn als de targeting op het onderwerp betrekking heeft door zoekwoorden, onderwerpen of relevante plaatsingen.

Product- en merkoverweging

In deze fase, wanneer gebruikers een aankoop overwegen en onderzoeken, is het een goed moment om het merk opnieuw te introduceren met meer gedetailleerde targeting en meer overtuigende call-to-action-taal in de advertentietekst.

Leidt

Als jouw bedrijfsmodel geen directe of online verkoop ondersteunt, wil je leads verzamelen om geïnteresseerde prospects op te volgen en in gesprek te gaan.

Een call-to-action kan zijn:

  • Vraag een demo aan.
  • Krijg een consult.
  • Gratis proefperiode.

verkoop

Consumenten die klaar zijn om te kopen, hebben de neiging om in hun zoekopdrachten woorden te gebruiken die duiden op een hogere intentie. Dit kunnen zaken zijn als:

  • Modelnummers.
  • Verzend informatie.
  • Kortingen.

Het is goed om afzonderlijke zoekmachine marketing campagnes te hebben die deze fase aanpakken door aanbiedingen, garanties, garantie-informatie of het retourbeleid onder de aandacht te brengen.

Berichten gemaakt 5

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven