Pinterest Marketing

Pinterest-marketing werkt op basis van community

Je Pinterest-aanwezigheid leeft niet alleen van de bezoekers die het min of meer toevallig tegenkomen. Een duurzaam Pinterest marketing bereik kan alleen worden gegenereerd als er een idealiter groeiende community wordt gevormd rond de Pinterest-aanwezigheid. Handelaren, bedrijven en merken moeten daarom zelf actief zijn en zorgen voor volgers. Alleen content plaatsen is niet genoeg.

Een goede manier om dit te doen is om connecties te maken met gebruikers met een groot bereik die posten in onderwerp gebieden die passen bij hun eigen uiterlijk. Ze hebben de mogelijkheid om hun borden te volgen en van daaruit foto’s opnieuw te pinnen. Je kunt een gebruiker ook markeren met het @-teken. Ze kunnen dan naar je Pinterest-profiel kijken en besluiten je te volgen. Omgekeerd kun je de gebruikers bij naam noemen wanneer je hun foto’s opnieuw vastzet.

Community onderhoud bestaat dus uit het bereiken van constante interactie op je eigen borden en tegelijkertijd het tot stand brengen en uitbreiden van de communicatie met je volgers.

Hoe je jouw Pinterest-verkeer kunt volgen

Met Pinterest marketing analytics biedt het platform je een eigen set tools om het succes van je Pinterest-marketing te volgen . Om echter niet in de gegevens te verdwalen, moet je verstandige streefwaarden instellen en regelmatig evaluaties uitvoeren. Je kunt alle gegevens exporteren voor verdere evaluatie.

Pinterest-marketing en SEO

Als je slim gestructureerde Pinterest-content hebt, is het voor web gebruikers niet meer zo ver om op je website te klikken. Ondersteun je Pinterest-marketing daarom met geschikte zoekmachineoptimalisatie (SEO).

Pinterest-berichten halen vaak de topposities in Google Zoeken. Bovendien vermeldt Google jouw afbeeldingen bij het zoeken naar afbeeldingen. Dat betekent niet noodzakelijkerwijs meer verkeer naar uw website. Maar het vergroot wel de zichtbaarheid van het merk of bedrijf in Google Zoeken. Om uw naamsbekendheid te vergroten kan het handig zijn om jouw merknaam te gebruiken in afbeeldingstitels of in beschrijvende teksten.

Als je afbeeldingen of borden een naam geeft, beschrijvende teksten voor rich pins of iets dergelijks schrijft, moet u relevante trefwoorden gebruiken. Degenen waaronder je wilt worden gevonden, moeten ook voorkomen in je profielbeschrijving, in de beschrijvingen van je boards en in de pinnen zelf. Hetzelfde geldt mutatis mutandis voor de afzonderlijke posten. Rich Pins helpen niet alleen via Pinterest marketing, maar ondersteunen ook Google afbeeldingen zoeken.

Op beide platformen kun je zoekwoordenonderzoek combineren. Gebruik hiervoor de resultaten van je zoekwoordenonderzoek op Google voor de toewijzing van afbeeldingstitels, bordnamen en de beschrijvende teksten. Op dezelfde manier kunnen zoekwoorden ook op Pinterest zelf worden onderzocht. Idealiter vullen de twee trefwoordensets elkaar aan.

Berichten gemaakt 5

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven