ondernemer

Speel als ondernemer in op onzekere tijden

Als ondernemer bent u de dupe geweest van het coronavirus. In eerste instantie moesten veel ondernemers de zaak sluiten, waarbij de hoop werd gevestigd op een betere tijd. Echter was dit van korte duur en is het een onzekere tijd waar ondernemers in leven. Dit is alleen niet de enige drempel die ondernemers soms over moeten. Er zijn meerdere situaties waar u als ondernemer op voorbereid moet zijn. Hoe u als ondernemer hierop in kunt spelen leggen wij uit!

Scenarioplanning

Het eerste wat u als ondernemer kan doen is een scenarioplanning maken, zodat u voorbereid bent op wat er eventueel kan komen. Met een scenarioplanning gaat u naar welke scenario’s zich voordoen in de toekomst. Per scenario gaat u na hoe u hierop moet anticiperen. Vooral in onzekere tijden is het slim om met het team samen te komen om te kijken hoe u hier als onderneming op kunt inspelen en wat u hiervoor nodig heeft. Om erachter te komen hoe u het beste aan scenarioplanning kunt doen, adviseren we u om naar Futureconsult te gaan. 

Netwerken

Netwerken is de key in tijden dat het niet goed gaat met uw onderneming. U komt op deze manier in contact met mensen die wellicht interessant zijn om een samenwerking mee aan te gaan. Met netwerken is het belangrijk om vertrouwen te creëren, zodat mensen u sneller onthouden en het contact behouden. Met netwerken kunt u lijntjes uitzetten met potentiële klanten. 

Dieper inspelen op doelgroep

In onzekere tijden is het nog belangrijker om uw doelgroep specifiek te hebben, hierdoor kan de doelgroep gerichter en persoonlijker worden aangesproken. Je kunt hierdoor ook gaan targeten met marketing, zodat de doelgroep direct wordt aangesproken en het aantal conversies toeneemt.

Berichten gemaakt 3

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven