Wacht niet te lang met klussen uitbesteden

Als je een eigen bedrijf hebt, is er genoeg waar je aan moet denken. Zoals toen in 2018 de Algemene Verordening Gegevensverklaring werd ingevoerd, moesten we toestemming gaan vragen of onze klanten en leveranciers nog wel onze nieuwsbrief wilden ontvangen en uiteraard of we bepaalde gegevens mochten bewaren. Ik sta helemaal achter dit soort regels, want ook ik vind het belangrijk dat er zorgvuldig met mijn gegevens wordt omgesprongen. Maar het is om even te illustreren dat er continu dingen door je plannen heen fietsen die ‘o ja, vooral niet vergeten’ óók moeten gebeuren als je een eigen bedrijf hebt. Maar over het algemeen past dat continu kunnen anticiperen ook wel bij mij. Ik hou van de bedrijvigheid die het oplevert. Al is het soms vervelend dat daardoor leuke plannen even opgeschoven moeten worden om een ‘moetenklus’ voor te laten gaan. Ik heb daarom besloten om niet te lang te wachten voordat ik iets uitbesteed.

Beste beslissing

Het grote voordeel van een expert op een bepaald gebied in de arm nemen, is dat je ervan uit kan gaan dat de specifieke klus goed geregeld wordt. Die persoon zorgt dat er wordt voldaan aan eventuele regels en voorwaarden, wat een rustig gevoel geeft. Daarnaast neemt die persoon werk uit handen, waardoor jij en collega’s meer tijd kunnen besteden aan jullie kerntaken. Toen ik mijn bedrijf begon, heb ik bijvoorbeeld heel snel de administratie toevertrouwd aan een accountant. Het scheelde mij zo ongelooflijk veel tijd dat ik zelfs kan zeggen dat het in die eerste periode een van de beste beslissingen is geweest voor mijn bedrijf.

Nog een voordeel

Op een gegeven moment gingen de zaken erg goed, waardoor ik personeel kon gaan aannemen. Het was toen nodig om naar een ander locatie te verhuizen, zodat we wat meer ruimte hadden. Met de mensen groeien ook de spullen die je nodig hebt. Elektronica, printpapier, verzendproducten, maar ook groeit de afvalhoop. Als bedrijf ben je verplicht je afval te scheiden en deze ook gescheiden af te voeren. Je mag dat zelf doen door het te laten afhalen door de gemeente, zoals particulieren doen. Maar je kan ook een contract sluiten met een erkende afvalophaler bij wie je containers huurt en die deze op afgesproken tijdstippen legen. Bij de verhuizing besloot ik voor dat laatste te kiezen en ging ik bij een erkende partij voor elke type afval een container huren. Het voordeel is niet alleen dat je zelf kan aangeven welke containers je wil, van welk formaat en hoe vaak je wil dat ze geleegd worden, maar ook dat je geen afvalstofheffingen meer hoeft te betalen omdat je dat immers niet meer door de gemeente laat doen. Je moet dan wel even aangeven bij de gemeente door welk bedrijf je het afval laat ophalen en afvoeren. Dus dat uitbesteden heeft meerdere voordelen!

Posts created 10

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven