Wat is het nut van een zoekterm analyse?
2 min gelezenDe laatste jaren is het internet een steeds belangrijker deel geworden van ons leven. Dat geldt zowel voor ons privéleven als voor bedrijven. De manier waarop bedrijven reclame maken, is met de komst van het internet namelijk sterk veranderd. Door potentiële klanten op nieuwe manieren te bereiken kun je een hoop nieuwe klanten binnenhalen. Zelfs wanneer een klant niets koopt kan online marketing nuttig zijn. De naamsbekendheid van het bedrijf wordt vergroot door de juiste marketing technieken toe te passen op het internet. Er zijn veel bedrijven die door een zoekterm analyse erg kunnen groeien.
Wat houdt een zoekterm analyse precies in?
Een zoekterm analyse is iets waar veel bedrijven nog niet bekend mee zijn. Toch kan het ontzettend nuttig zijn voor jouw bedrijf om te investeren in een goede zoekterm analyse. Door een zoekterm analyse uit te laten voeren op jouw bedrijf kom je erachter welke zoekwoorden het meest gebruikt worden door klanten. Dat kan op verschillende manieren gebeuren. Sommige bedrijven bieden zoekterm analyses aan waar ongeveer vijf zoekwoorden uit komen. Doordat dit de meest populaire zoekwoorden zijn heb je waarschijnlijk ontzettend veel concurrentie die zich ook richt op deze zoekwoorden. Je kunt dan beter een ander bedrijf zoeken die een meer complete analyse uitvoert. Sommige bedrijven kunnen een zoekterm analyse uitvoeren waar soms wel vijftig woorden uitkomen. Doordat de meeste bedrijven zich niet op deze zoektermen richten is de kans groot dat jij bovenaan komt te staan in de online zoekmachine. Daardoor is de kans groter dat klanten jouw website als eerste zullen tegenkomen.
Wat is het nut van SEO?
Als er een zoekterm analyse is uitgevoerd op jouw bedrijf wordt het tijd om te investeren in SEO. SEO staat voor search engine optimalisation. Dat betekent in het Nederlands zoekmachine optimalisatie. SEO zorgt er voor dat je beter vindbaar bent op het internet. Door de zoektermen die uit de analyse gekomen zijn te verwerken in teksten op de website van jouw bedrijf vergroot je de kans dat klanten jouw website zullen bezoeken. Als je genoeg doet aan SEO zal dat er voor zorgen dat jouw website bovenaan staat in online zoekmachines. Dat komt doordat de juiste zoektermen te vinden zijn op jouw website. Wanneer jouw website hoger staat in een zoekmachines zoals Google vergroot dat de kans dat klanten op jouw site klikken. Daardoor is de kans groter dat ze iets kopen of dat ze later terugkomen om iets te kopen.