Zo wordt je start-up succesvol

Een bedrijf beginnen en uitgroeien tot een grote speler: de droom van vele (start-up)ondernemers. Een aantal lukt dit en kunnen het bedrijf uiteindelijk voor veel geld doorverkopen. Anderen proberen dit ook maar falen hier helaas in. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw start-up het wel helemaal gaat maken? Twee tips om een succesvolle start-up op te richten.

Naamsbekendheid

Je kan nog zo een goed product hebben, als niemand weet dat je bestaat zal dit nooit iets gaan worden. Daarom is het belangrijk om ook tijd in je naamsbekendheid te stoppen. Dit kan je op vele manieren doen. Wordt actief op social media, deel berichten en ga in groepen waar je doelgroep ook in zit. Zo zullen je berichten ook terecht komen bij de mensen waar het heen moet. Om te zorgen dat je berichten een nog groter publiek bereiken kan je online adverteren. Dit kan zowel op de social media waar je op zit als op andere websites. Bevind je doelgroep zich op lokaal niveau? Dan kan je er ook voor kiezen om bijvoorbeeld sponsor te worden van een evenement in de buurt. Dit kan iets groots zijn maar ook de lokale voetbalclub sponsoren kan je verder helpen, het hangt er maar net vanaf wie je wil bereiken! Wil je iets minder lokaal promoten? Ga dan op een beurs staan. Hier komen vaak meer mensen op af die ook specifiek in je onderwerp geïnteresseerd zijn. Bovendien kan je collega’s ontmoeten waarmee je eventueel kan samenwerken of die klanten naar je kunnen doorsturen. Een netwerk hebben is erg belangrijk!

Bied een goed product aan

Op een dag zit het zomaar in je hoofd: hét perfecte idee voor een nieuw product en héél Nederland heeft er vast behoefte aan. Denk je dan, maar eenmaal op de markt blijkt er helemaal geen of te weinig interesse in te zijn. Hoewel het jou behoefte vervult betekent dit niet dat je product het gaat maken op de markt. Er is veel concurrentie dus je product moet interessant genoeg zijn. Doe daarom eerst onderzoek naar de vraag op de markt naar je product. Dit kan je uiteindelijk een hoop moeite en teleurstelling voorkomen. Neem je product daarom eens goed onder de loep en probeer je eigen roze bril af te zetten. Heb je wel een goed product, bied het dan ook op het juiste moment aan. Dit heet markt-timing. Dit is erg lastig in te schatten, want zowel te vroeg als te laat op de markt treden kan negatief uitpakken. Onderzoek dit dus ook goed voordat je het product echt gaat uitbrengen.

Posts created 10

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven